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1925 Brookdale Ave.
Dorval, Quebec
Canada H9P 2Y7
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Position of Director General
The Council of Commissioners of the Lester B. Pearson School Board (LBPSB) is seeking a strong educational leader with a proven track record to serve as its next Director General.  The selected candidate will be responsible to the Council of Commissioners for the management of activities, programs and resources of all the LBPSB administrative units, establishments and fields of activity as well as ensuring the delivery of quality services.  The Director General will oversee the implementation of decisions made by the Council of Commissioners and the Executive Committee in accordance with the laws and regulations in force. Click here..

Poste de DIRECTEUR GÉNÉRAL/DIRECTRICE GÉNÉRALE
Le Conseil des commissaires de la Commission scolaire Lester-B.-Pearson (CSLBP) recherche un dirigeant ou une dirigeante solide possédant une expérience éprouvée pour occuper le poste de directeur général ou de directrice générale. La personne sélectionnée sera responsable devant le Conseil des commissaires de la gestion des activités, des programmes et des ressources de toutes les unités administratives de la CSLBP, de ses établissements et de ses champs d’activités, tout en assurant la prestation de services de qualité. Le directeur général ou la directrice générale veillera à l’exécution des décisions du Conseil des commissaires et du comité exécutif, conformément aux lois et aux règlements en vigueur. Cliquez ici...



Nurses needed to teach Health Care Programs

The Lester B. Pearson School Board is looking for teacher in Health Assistance and Nursing Care; Assistance in Health Care Facilities and Home Care.

We are hiring part-time and full-time teachers to work at the Pearson Adult and Career Centre (PACC), 8310 rue Georges, LaSalle (QC) H8P 1E5.

Minimal Requirements:
DEC or Bachelor Degree in Nursing
Five years of experience as an RN in a clinical setting
Member of the OIIQ


Submit your curriculum vitae to ppedroso@lbpsb.qc.ca



Enseignants et Enseignantes pour les programmes de santé.

La Commission scolaire Lester B. Pearson est à la recherche d’infirmiers ou d’infirmières
d’expérience ou à la retraite pour superviser des stages ou enseigner dans ses programmes de santé en anglais : Santé, Assistance et soins infirmiers et Assistance à la personne en
établissement de santé.

Nous recherchons du personnel enseignant pour des tâches à temps plein et partiel, au
centre de formation professionnelle Pearson Adult and Career Centre (PACC) 8310 rue
Georges LaSalle (QC) H8P 1E5

Exigences minimales:

DEC ou BAC en Soins Infirmiers

Posséder 5 années d’expérience en milieu clinique

Être membre de l’OIIQ

Transmettez votre expertise et votre passion, faites- nous parvenir votre curriculum vitae
en mentionnant pour quel centre de formation a :

PACC : ppedroso@lbpsb.qc.ca




Applications are invited for the position of SECRETARY GENERAL

POSITION :    Secretary General
SALARY :    Class 7 (from $71,838 to $95,783)
IMMEDIATE SUPERVISOR :    Director General
START DATE :    June 2015


ROLES AND RESPONSIBILITIES:
The Secretary General assumes responsibility for all activities pertaining to the functioning of the meetings of the Council of Commissioners and of the Executive Committee including notices of meetings, documentation, minutes and follow-ups (correspondence letters, certifications and document authentications)

The Secretary General also:
Ensures the preparation, review, recording, publishing and preservation of policies, by-laws, and official records of the school board and certifies their authenticity, where applicable;

Updates these documents to reflect new applicable standards or regulations;

Develops and supports consultation and cooperation mechanisms;

Receives parents’ or adult students’ complaints on the school board’s activities and handles them in accordance with the applicable legislation and the school board’s policies;

Receives and answers information access requests;

Coordinates the electoral process concerning the members of the Council of Commissioners during school board elections;
Works in collaboration with the Director of Corporate Affairs and Legal Services to offer all the legal services required by the school board’s activities, more specifically the following ones:

•    Advise the principals and the various school board’s departments concerning the interpretation and application of legal provisions that apply to the school system, in particular the Education Act and its basic school regulations;

•    Represent the school board in the application of agreements with various ministries and organizations;

•    Coordinate the handling of litigation files and represent the school board before organizations’ and administrative courts as well as courts of law.



APPEL DE CANDIDATURES POUR LE POSTE DE SECRÉTAIRE GÉNÉRAL

TRAITEMENT : Classe 7 (entre $71,838  et $95,783)
SUPÉRIEUR IMMÉDIAT : Directeur général
ENTRÉE EN FONCTION : Juin 2015


FONCTIONS ET RESPONSABILITÉS :
Le Secrétaire général assume la responsabilité de l’ensemble des activités relatives au fonctionnement des réunions du Conseil des commissaires et du Comité exécutif, telles que les convocations, la documentation, les procès-verbaux et le suivi des séances (lettres de correspondance, certification et authentification des documents);

Il assure également la préparation, la révision, l’enregistrement, la publication et la conservation des politiques, des règlements, des actes officiels de la commission scolaire, leur certification et leur authentification le cas échéant;

Il s’assure de la mise à jour de ces documents en fonction des nouvelles normes ou règles applicables;
Il met en place et supporte les différents mécanismes de consultation et de concertation;

Il reçoit les plaintes exprimées par les parents ou les élèves adultes concernant les activités de la commission scolaire et en assure le suivi en conformité avec la législation applicable et les politiques de la Commission scolaire;

Il reçoit et traite les demandes d’accès à l’information;

Il coordonne le processus électoral des membres du Conseil des commissaires, lors des élections scolaires;

Il collabore avec le directeur du département des affaires juridiques et corporatives afin d’offrir l’ensemble des services juridiques requis par les activités de la commission scolaire, et notamment, afin d’offrir les services suivants :

•    conseiller les directions d’établissement et les divers services de la commission scolaire dans l’interprétation et l’application des différentes dispositions des lois applicables au réseau de l’éducation, notamment la Loi sur l’instruction publique et ses différents Régimes pédagogiques;

•    agir à titre de répondant de la Commission scolaire dans le cadre de l’application d’ententes avec différents ministères et organismes;

•    coordonner le déroulement des dossiers contentieux et représenter la Commission scolaire auprès d’organismes et tribunaux administratifs ainsi que devant les tribunaux de droit commun



March Teacher Recruitment Announcement (English) - (Français)
Voc Ed Residential and Commercial drafting (English) - (Français)
STUDENT SUPERVISOR
   

 

 

The Lester B. Pearson School Board respects the agreements in place with all of their unions & associations. Employment is based on the agreements in force at the time of employment.



For teaching positions:

Interested applicants  must have a teaching degree to be considered for substitution and /or contracts.

In submitting your resume on line, please indicate on the subject line the following information-  (substitution/contract, elementary/secondary, French/English, qualified subject(s) for secondary)

For all qualified teaching candidates, please send your curriculum vitae and the information noted above using the link below. 


For all positions other than teaching, please use the link below to submit your curriculum vitae.

  • General submissions:
    employment@lbpsb.qc.ca

  •   


     
    The Lester B. Pearson School Board is the largest English school board in Quebec. We are a progressive board whose goals are guided by our Mission Statement and Strategic Plan.

    The Lester B. Pearson School Board is an equal opportunity employer that respects and promotes the goals of employment equity.


    If you are interested in a career with our board then please provide us with the following information:
    1.) A letter of introduction which includes the area of employment you are interested in.
    2.) Your current curriculum vitae, providing details on your educational background and work experience.


    Please address your letter of introduction and curriculum vitae to :
    John Brennan, Director
    Human Resources Department
    Lester B. Pearson School Board
    1925 Brookdale Ave
    Dorval, Quebec
    H9P 2Y7

    Email your combined presentation in an industry standard format such as "Word", Adobe "PDF", etc., to the address listed above.


      
    Nous cherchons des enseignants(es) en français langue seconde!!!!!

     

     

     

     

    Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport

    Information Guide - Verification of Judicial Records
    Guide - La vérification des antécédents judiciaires



    Student Teachers And The
    Declaration Concerning Judicial Records


    Recent changes to the Education Act have imposed obligations on school boards and private schools with respect to the legislative provisions concerning judicial records. In particular, before hiring a person who would be required to work with minor students or be regularly in contact with them, a school board or private school must ensure that the person has no judicial record relevant to the functions that could be assigned to him or her.

    Do student teachers also have to complete and forward a declaration concerning a judicial record? This decision is left to the discretion of the individual school board or private school.

    The Safe School Policy of the Lester B. Pearson School Board states that everyone in the school board community is entitled to a safe, secure and respectful environment. As a safety measure to help ensure that these rights are upheld, the school board now requires student teachers to complete and forward a declaration concerning a judicial record.

    As a student teacher embarking on a training session at one of our schools/centers it is very important that you complete the attached form entitled, DECLARATION CONCERNING A JUDICIAL RECORDprior to commencing your training session.

    Instructions:

    •    Download the attached form concerning judicial records

    •    Complete sections 1, 2, 3, and 4 of the form.

    •    Read carefully the information in section 4 of the form

    •    Sign and date the form.

    •    Return the original, signed form by mail to the address listed below at least (10) days prior to beginning your         training session.

    Les enseignants stagiaires et
    la déclaration des antécédents judiciaires


    La Loi modifiant la Loi sur l’instruction publique et la Loi sur l’enseignement privé prévoient des dispositions particulières quant à la vérification des antécédents judiciaires des personnes qui sont appelées à oeuvrer auprès des élèves mineurs et celles régulièrement en contact avec eux. Parmi ces personnes se retrouvent les stagiaires. La loi laisse aux commissions scolaires et aux établissements d’enseignement privés la possibilité ou non de procéder à la vérification des antécédents judiciaires de leurs stagiaires et, dans l’affirmative, à quel moment elle sera réalisée.

    La commission scolaire croit que chaque membre de notre communauté a droit à un milieu sûr et respectueux, dépourvu de toute forme de harcèlement ou de comportement violent. Nous avons donc décidé de procéder à la vérification des antécédents judicaires de nos stagiaires.

    À titre d’enseignant stagiaire qui entreprend un stage dans l’une de nos écoles ou l’un de nos centres, il est très important que vous remplissiez le formulaire ci-joint intitulé Déclaration relative aux antécédents judiciaires avant de commencer votre stage.

    Instructions :

    •    Téléchargez le formulaire ci-joint relatif aux antécédents judiciaires.

    •    Remplissez les sections 1, 2, 3 et 4 du formulaire.

    •    Lisez attentivement l’information contenue à la section 4.

    •    Signez et datez le formulaire.

    •    Retournez le formulaire original signé par la poste à l’adresse ci-dessous au moins dix (10) jours avant le          début de votre stage.



    David Chisholm
    Lester B. Pearson School Board / Commission scolaire Lester-B.-Pearson
    Department of Human Resources / Service des ressources humaines
    1925 Brookdale
    Dorval, Québec
    H9P 2Y7

     

    The Human Resources and Payroll Department provides a variety of services to all employees in the school board. There are approximately 4,500 employees board-wide. The department constantly seeks to improve its delivery of services to the schools and individual employees.
    Teachers
    The recruitment of new teachers remains a top priority. This past March, more than 250 candidates were interviewed and assessed. Contracts were offered to our top candidates within weeks of the interviews and this enabled us to hire excellent candidates in key subject areas such as Mathematics and Science.
    Several workshops for new and second year teachers took place last year under the leadership of Jim MacKinnon. These workshops are invaluable in not only giving new teachers great tools for the classroom, but also in developing long term relationships with their peers.
    Support Staff
    The union (Independent Association of Support Staff) and the Human Resources Department communicate regularly to ensure that all new positions are posted and filled promptly.
    School Administrators
    The Human Resources Department work closely with school administrators in offering support in many areas including: service contracts; transactions forms; insurance information; hiring of teachers and support staff.
    New Administrators
    The mentoring program for new administrators (first and second year), under the direction of Jim MacKinnon continues to flourish. This program offers workshops throughout the year for our new administrators. They also receive individual support on an ongoing basis from Jim MacKinnon, Sector Directors, and Human Resources.
    Contract Negotiations
    The 2009-2010 school year is seeing the beginning of provincial contract negotiations.These negotiations will be followed by local negotiations.
     
    Le Service des ressources humaines et de la paye fournit une variété de services à tous les employés de la Commission scolaire qui en compte environ 4 300. Le Service cherche constamment à améliorer la prestation de ses services aux écoles et aux employés.
     
    Les enseignants
    Le recrutement de nouveaux enseignants demeure une priorité. En mars dernier, plus de 250 candidats ont été reçus en entrevue et évalués. Dans les semaines suivantes, les meilleurs d’entre eux ont signé un contrat et ceci nous a permis d’embaucher d’excellents candidats dans des domaines clés tels que les mathématiques et les sciences.
     
    Nous avons travaillé avec diligence à établir des liens plus solides avec les universités francophones et en conséquence nous avons pu placer plusieurs élèves-professeurs francophones en stage dans nos écoles primaires. Il s’agit d’une composante essentielle pour répondre aux besoins de nos enseignants au primaire et au secondaire. Cette dernière année, 468 élèves-professeurs, principalement de l’Université McGill, ont fait leur stage dans nos écoles. Nous continuons de bénéficier d’une excellente relation avec le département d’éducation de l’Université McGill.
     
    Plusieurs ateliers pour les nouveaux enseignants et ceux qui en sont à leur deuxième année ont eu lieu l’année dernière sous la direction de Jim MacKinnon. Ces ateliers sont inestimables, non seulement parce qu’ils fournissent des outils aux enseignants, mais parce qu’ils établissent des liens entre les nouveaux enseignants et leurs pairs.
     
    Le personnel de soutien
    Le remaniement majeur des écoles a eu un impact significatif sur plusieurs groupes du personnel de soutien. Leur syndicat (l’Union indépendante des employé(e)s de soutien) et le Service des ressources humaines ont travaillé sans relâche pour s’assurer que les employés affectés par le remaniement majeur des écoles seraient traités équitablement.
     
    Les gestionnaires des écoles
    Le Service des ressources humaines a travaillé étroitement avec les gestionnaires des écoles en leur offrant de l’aide dans divers domaines tels que les contrats de service, les formulaires de transaction, les renseignements sur les assurances, l’embauche d’enseignants et de personnel de soutien. Des efforts ont été faits cette dernière année pour améliorer la communication entre les Ressources humaines et les gestionnaires d’école, en mettant surtout l’accent sur une réponse opportune à leurs demandes.
     
    Les commissions scolaires partout au Québec continuent de faire face à une pénurie de candidatures pour les postes de gestion scolaire. Nous avons reçu plus de vingt-cinq demandes à l’interne et à l’externe pour des postes de gestion dans le cours de l’année.
     
    Le programme de mentorat pour les nouveaux gestionnaires (à leur première et deuxième année), sous la direction de Jim MacKinnon, continue d’être florissant. Ce programme offre des ateliers à nos nouveaux gestionnaires tout au cours de l’année. Ils reçoivent également du soutien individuel continu de la part de Jim MacKinnon, des directions de regroupement et des Ressources humaines.
     


    Documentation:

    ASEOP - How it works? How to set yourself up for best results

    AESOP - Son fonctionnement et comment obtenir de meilleurs résultats



     

     

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